EC135 P2+: D-HDRS (Quelle: DRF Luftrettung)

Verkaufsinformationen

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EC135 P2+

Einsatzmerkmale

Mit diesem Hubschrauber des Typs BK117 C2 könnten Sie demnächst fliegen. Bisher ist  er ausschließlich für die DRF Luftrettung und Einsätze unserer Crews gestartet. Und wurde hierfür kontinuierlich von unserem hochkompetenten Part-145 Instandhaltungsbetrieb gewartet.  

Seit dem ersten Moment, als der Hubschrauber Teil unserer Flotte wurde, kommen ihm unsere allerhöchsten Ansprüche an Standards und Qualität zugute. Zum Beispiel stellen wir seinen erstklassigen Zustand durch sogenannten Parts-by-the-hour (PBH)-Vereinbarungen für die Hubschrauberzelle und die Triebwerke bei den Herstellern sicher.  

Somit können wir uns bis heute auf den Dienst dieser Maschine verlassen: Sie unterstützt unsere Luftretter nach wie vor zuverlässig bei ihren lebensrettenden Einsätzen.  

Sie haben Interesse? Kontaktieren Sie unser Sales-Team! 

Technik-Services & Verkauf
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Jan Berger

Technical Sales Manager

DRF Stiftung Luftrettung gemeinnützige AG  

Firmenkundengeschäft  

Laval Avenue E312  

77836 Rheinmünster  

 

Telefon: +49 (0) 711 7007 3000 

E-Mail: sales-service@drf-luftrettung.de

GOT Halle Juli17 Foto Stefanie Buder Quelle Stefanie Buder_DRF Luftrettung

EC135 P2+: D-HDRS (Quelle: DRF Luftrettung)

NDH Sangerhausen Dez20 Harrison Quelle DRF Luftrettung

EC135 P2+: D-HDRS (Quelle: DRF Luftrettung)

Zusätzliche Ausstattung 

Luftrettungsausstattung 

Aircraft operated at DRF Luftrettung for EMS since new only. Maintained by DRF-Luftrettung maintenance organization, with airframe and engine manufacturers PBH, nontransferable contract (nose to tail).

EMS Equipment:

  • Swiss Aerolite Max Bucher AG, P/N 135405-502 with Integral Floor. EASA STC R.S.00397

Certified for:

  • Single Pilot VFR

Installed Options:

  • Long boarding steps, LH and RH
  • Maintenance built-in steps and grips
  • Two hinged cockpit doors with sliding window
  • Map case in pilot's and copilots door
  • Two wide passenger sliding doors
  • Sliding Windows in Sliding Doors
  • Longitudinally adjustable energy absorbing pilot and copilot seats with head rest and 4-point safety belts
  • with automatic locking system
  • Interior paneling with integrated basic sound insulation
  • Central Panel Display System (CPDS), consisting of:
    - Caution Advisory Display (CAD)
    - Vehicle and Engine Management Display (VEMD)
  • Pitot / static system with electrical heated pitot tube, pilot side
  • Provisions for Co-Pilot Pitot and Static System
  • Static pressure crossover system
  • Bleed air heating system
  • Starter/Generator, 2x 200A/28V DC instead of standard Sta/Gen
  • Battery, type “Saft ULM“, 40 Ah, 24 V instead of standard battery
  • Tinted Sun shades for cockpit windshield roof section
  • Windshield Wiper System
  • Window in clam-shell door, LH
  • Rotor Brake System
  • Dual Control System
  • Engine compressor wash kit
  • Fuzz Burner for Engines
  • Settling Protectors – fixed provisions and detachable parts
  • Snow Skids fixed Provivsions
  • White Strobe lights
  • Fixed landing light in Nose
  • Search and Landing Light 400W/200W
  • Single Hand Latching Device for Clamshell Doors
  • Multifunction handle on main gear box cowling LH & RH
  • Illuminated Chart Holder on Pilot Side
  • Engine fire extinguishing system
  • Mastmoment indication

Mission Equipment & Additional Modifications:

  • EuroAvionics - EuroNav RN6 - CM Map Generator System Installation
  • EuroAvionics - EuroNav RN6 - 10" Inch AVALEX Monitor
  • EuroAvionics - EuroNav RN6 - Bluetooth Tastatur
  • Skytrac ISAT-100 Airborne Position/ Data Communication System
  • ISEI Helicom Usage Monitoring System with GSM Transmission
  • ISEI Helivib Vibration Monitoring System
  • FDC / Aerofilter - Inlet Barrier Filter System
  • 2nd portable fire extinguisher
  • Modified NACA Air Intake
  • ACAS Collision Avoidance System
  • Pulsing Lights
  • Flarm

Avionics:

  • VHF #1 Wulfsberg CVC 151
  • VHF #2 Wulfsberg CVC 151
  • NAV #1 Bendix King KNR 634A
  • NAV #2 Bendix King KNR 634A
  • GPS EuroAvioncs RN6CM
  • DME Bendix King KDM 706A
  • MKR Bendix King KNR 634A
  • Radio Alt Bendix King KRA405B
  • XPDR Bendix King MST 67A
  • ELT Artex C406-2HM
  • Audio Control Becker AS 3100 (3 Intercom Stations)
  • ISAT SkyTrac ISAT-100
  • FLARM Air Avionics AT-1
  • TAS GARMIN GTS800

Remarks:

The helicopter is operating actively to date, hence the condition and component status will be subject to changes. Varification of the condition of the aircraft and its components shall be the responsibility of the purchaser.

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